Izpušni sistem je nepogrešljiv del vsakega vozila. Čeprav si včasih mislimo, da bi bilo čisto možno voziti tudi brez izpušne cevi, temu ni tako. Že res, da bo motor vozila še vedno deloval, pravzaprav lahko še nekaj časa vozimo tudi brez izpušnega sistema, a s tem tvegamo dodatne poškodbe, izpušni plini lahko uidejo v potniško kabino, predvsem pa onesnažujemo okolje in ogrožamo zdravje ljudi, saj se v izpušnem sistemu ne opravljajo ključne funkcije filtriranja in čiščenja plinov. Tako je vsaka okvara izpušnega sistema lahko zelo problematična, saj bomo sprejemali določena tveganja, ki jih pri brezhibno delujočem sistemu ni.
Jasno je, da se splača za vozilo dobro skrbeti, da do takšnih problemov ne bo prihajalo. Na voljo imamo vse potrebne storitve za to, le izkoristiti jih moramo. Da bi bili zares zadovoljni, bomo že s preventivo naslovili nekatere pogoste težave, če se vseeno zgodi okvara izpušnega sistema pa obiščemo serviserja.
Kazalo vsebine
Okvara izpušnega sistema ni tako pogosta
Izpušni sistemi sodobnih vozil so sicer zelo kompleksni, vključujejo številne komponente, vseeno pa so zasnovani tako, da so precej elegantni in nimajo veliko gibljivih delov. Pri delovanju ne prenašajo večjih obremenitev, zato kakšne okvare niso tako pogoste.
Imamo pa druga tveganja, v primerjavi s katerimi je okvara izpušnega sistema pravzaprav bolj dobrodošla. Izpušni sistem je recimo dovzeten za razne poškodbe, to je namreč običajno najnižje ležeči del podvozja. Če vozimo po razgibanem terenu, se lahko zelo hitro zgodi, da bomo poškodovali izpušni sistem, če naletimo na kakšno preveliko oviro. To so sicer tveganja že pri vsakdanji vožnji po urejenih površinah.
Predvsem pa moramo biti pozorni na delovanje sistema, saj se lahko pojavijo tudi težave, za katera ni kriva prav okvara izpušnega sistema, temveč bolj obraba. Posebej problematična so v tem smislu lahko dizelska vozila, pri katerih je izpušni sistem nekoliko bolj obremenjen. Pri izgorevanju dizla namreč nastajajo stranski produkti v obliki trdnih snovi, ki jih ujemajo filtri v izpušnem sistemu. Za to skrbi tako imenovani DPF filter, ki ima zelo pomembno nalogo, lahko pa se tudi zamaši, če ga ne čistimo redno. Tako se pokažejo nekateri vplivi, ki jih prepoznamo kot slabo delovanje izpušnega sistema. Da bi dizelski avtomobil dobro deloval, je treba torej opraviti čiščenje izpušnega sistema, tako da sprostimo material, ki je nabran na filtru ter omogočimo nemoten pretok odpadnih plinov.
Okvara izpušnega sistema je morda posledica zamašitve
Zamašen filter je pri dizelskih vozilih razmeroma pogosta težava, saj se običajno ne posvečamo čiščenju izpušnega sistema. Tako niti ne pomislimo na težave, ki s tem nastajajo, dokler se ne pokaže okvara izpušnega sistema ali pa ne zaznamo slabšega delovanja pri vožnji.
To so dokaj pogoste težave, s katerimi se soočajo manj vestni vozniki dizelskih vozil. Na srečo pa poznamo ravno za te težave tudi dobre rešitve, tako da verjetno ne bo veliko preglavic z odpravljanjem okvar. Odvisno seveda od tega, kako resno je stanje oziroma koliko časa težave zanemarjamo.
Čiščenje izpušnega sistema lahko opravimo že preventivno, to je priporočljiv poseg pri splošnem vzdrževanju vozila. Ne le pri dizelskih vozilih, temveč tudi nasploh, saj je izpušni sistem vedno izpostavljen raznim problemom, do katerih lahko pride, če zanj ne skrbimo. Pri dizelskih vozilih pa se posebej posvetimo prav filtrom, ki skrbijo za ujemanje trdnih delcev, ki nastajajo pri delovanju motorja. Tako bomo odpravili tveganja za zamašitev, posledično se tudi okvara izpušnega sistema ne bo zgodila.
Zamašitev DPF filtra je lahko zelo problematična, med drugim tudi zato, ker sami okvare ne bomo takoj opazili. Filter se namreč ne zamaši kar čez noč, temveč se tam material postopoma nalaga, s tem pa se tudi težave postopoma stopnjujejo. To torej ni opazna okvara izpušnega sistema, dokler ne pride do velikih težav z delovanjem motorja. Zato se priporoča DPF filter redno čistiti.
Okvara izpušnega sistema se prepreči pri serviserjih
Če želimo na ta način preventivno preprečiti okvare, bomo obiskali serviserja. V mehaničnih delavnicah ponujajo odstranitev DPF filtra, nato se filter očisti v posebni napravi, s katero je delo varno in enostavno. Če bi filter želeli očistiti sami, bi v okolje sprostili veliko količino strupenih snovi, ki so nevarni za ljudi in naravo. Zato je veliko bolje, da izkoristimo ponudbo serviserjev, če nam grozi okvara izpušnega sistema oziroma če bi radi za sistem pač dobro poskrbeli.
To so storitve, ki jih nudijo mnogi serviserji, ki se ukvarjajo z vzdrževanjem dizelskih vozil. Najdemo lahko zelo ugodne ponudbe, tako da je odločitev za tak postopek res skoraj samoumevna. Ker se za čiščenje filtra uporabljajo napredne naprave, ki so prilagojene prav za ta namen, bo cel postopek hiter in enostaven, cene pa so ugodne. Lahko pa se seveda odločimo za odstranitev DPF filtra in vgradnjo novega filtra, pri tem lahko izbiramo med različnimi izvedbami, če imamo s starim težave. Nenazadnje se lahko okvara izpušnega sistema pokaže tudi na drugačne načine in je težava dejansko s filtrom, ne pa z nabranim materialom, ki ovira pretok izpušnih plinov.